12 Haziran 2009 Cuma

Aradeğerleme efektinde birinci düğümün etkisi

Aşağıdaki resimde aradeğerleme efekti kullanarak bir yıldızdan beşgene dönüşen şekiller oluşturuyorum. Ancak resmin sağ tarafta yer alan beşgenlerin birinci düğümlerinin farklı yerlerde bulunması (Her bir beşgeni bir üsttekine göre altmış derece döndürdüm, evet yaptım.) yıldız şeklinin beşgene dönüşürken geçirdiği dönüşümü ciddi şekilde etkiliyor.





Bütün dönüşümlerde aşağıdaki değerleri kullandım. Yani üs 0,0, aradeğerleme adım sayısı 8, aradeğerleme yöntemi 2, bitiş yollarını çiftle seçili, aradeğerleme biçemi (deneysel) seçili olarak denemeleri gerçekleştirdim.



Ben daha Inkscape'in zihnimde oluşturduğu düğümü yeni yeni çözüyorum, birinci düğüm de ne derseniz. Birinci düğümün nerede olduğunu nasıl bulurum? Şekli seçmeden önce F2 kısayolunu kullanın veya araç kutusundan düğmesine tıklayın. Sonra şeklin üzerine tıklayın ancak hiçbir düğümü seçmeyin, seçtiyseniz bile ESC tuşuna basarak seçimden çıkın. Hiçbir boğum seçili değilken TAB tuşuna basın. Seçmiş olduğunuz yolun ilk düğümü aydınlanacak.

Aşağıdaki resimde öylesine koyduğum bir yeşillik. Inkscape'in genel havasını yansıtıyor.


Okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Yazıdaki bütün başarı bana, imla hataları da Türkçe imla denetimini çok süper yapamayan imla denetçisi yazılıma aittir. Şaka, yani soğuk şaka. Bütün hatalar bana ait, gördüklerinizi yazının altına yorum yazma marifetiyle bana iletirseniz sevinirim. Pardus'a ve Türkçe imla denetimimizi sağlayan Zemberek'e teşekkürler.



Hiç yorum yok: