22 Eylül 2010 Çarşamba

Pardus 2009.2'ye LuxRender v0.7 kurulumu

Blender 2.49.2 ile birlikte LuxRender kullanmak istiyorsanız aşağıdaki kurulum adımlarını takip ederek Blender'a LuxRender kurulumunu gerçekleştirip, kullanmaya başlayabilirsiniz.

Öncelikle LuxRender'in kurulum paketini ilgili forum başlığından indirmeniz gerekiyor.



Aşağıdaki seçeneklerden birini, kendinize uygun olanını seçmelisiniz.
32 bits SSE1 archive
32 bits SSE2 archive
64 bits SSE2 archive

32 bit işlemcili, eski bilgisayarlar için 32 bits SSE1 archive bağlantısı ve yeni bilgisayarlar için 32 bits SSE2 archive ve 64 bits SSE2 archive seçenekleri var. Bilgisayarınız çok eski değilse Pardus'a kurulabilecek seçenek 32 bits SSE2 archive çünkü şu an itibariyle Pardus'un resmi/hazır bir 64 bit sürümüne 3 ay kadar var.

İndirdiğiniz bu arşiv dosyasını kullanıcı dizininize açın. /home/mehmet/luxrender-0.7-i686-sse2/ (Benim kullanıcı adım mehmet. Bundan sonra mehmet gördüğünüz her yere kendi kullanıcı dizininizin adını yazacaksınız.) dizininin içerisinde :
  • LuxBlend_0.7.py
  • luxconsole
  • luxmerger
  • luxrender
  • pylux.so
dosyaları yer alıyor.





Bu dosyalardan en önemli iki tanesi, şu an için, LuxBlend_0.7.py ve luxrender oluyor. LuxBlend_0.7.py dosyası Blender içerisinde açılan arayüzü ve oluşturduğunuz görüntüyü LuxRender uygulamasına aktaran betiği içeren dosya.

Arşiv dosyasını kullanıcı dizinine açtıktan sonra, açılan dizinin içerisinde yer alan LuxBlend_0.7.py dosyasını /home/mehmet/.blender/scripts dizininin altına koplayayın.



LuxBlend,Blender her açıldığında Scripts penceresinin içerisinde Scripts > Render > LuxBlend v0.7 Exporter adıyla kayıtlı olacak.


LuxBlend'in arayüzüne kullanıcı tercihleri başlığında yer alan Render açılır menüsünden de ulaşabilirsiniz.


Yeni çalışmaya başladığınız bir Blender dosyasında, LuxBlend'i ilk defa açtığınıdaz LuxBlend sizden LuxRender'ın çalıştırılabilir dosyasının yerini isteyecek. Kullanıcı dizininizin içerisinde arşivden çıkardığınız luxrender dosyasını işaretlediğinizde, LuxBlend sadece hazırladığınız sahneyi luxrender biçimine çevirmeyecak, aynı zamanda da LuxRender arayüzünü çalıştırıp render işlemine de başlayabilecek.



İkinci yöntem, daha yavaş.
Blender'ı açın.
3D View ekranını ikiye bölün (veya istiyorsanız bölmeden yapın).
Böldüğünüz ikinci ekranda Text Editor ekranını açın.



Text > Open seçeneğini takip edin.



Kullanıcı dizini içerisine koyduğunuz (veya nereye koyduysanız orada yer alan), biraz önce bahsettiğim LuxBlend_0.7.py dosyasını açın.







Bu bir Python betiği (yani script), yani aslında çalıştırılabilir bir metin dosyası.



Text Editor ekranında açılmış ve

#!BPY

# -*- coding: utf-8 -*-

# coding=utf-8

"""Registration info for Blender menus:

Name: 'LuxBlend v0.7 Exporter'

Blender: 248

Group: 'Render'
 
satırları ile başlayan dosyayı gördükten sonra yapılması gereken tek şey Text Editor başlık alınında yer alan Text > Run Python Script, yani Python Betiğini Çalıştır seçeneğini fare imleci ile seçmek veya Alt+P kısayol tuşlarını kullanmak.

LuxBlend v0.7 karşınızda olacak.



LuxRender
kullanıcı arayüzünü kendi kullanıcı dizinine açtığınız dizin içerisindeki luxrender dosyasına çift tıklayarak da başlatabilirsiniz ancak Blender veya başka bir modelleme programı ile oluşturulmuş bir sahne, modeller, maddeler ve desenler olmadan çalışmaz.



İşte bunun için Blender'da oluşturulan sahneleri LuxRender diline çevirecek ve sahneyi LuxRender'ın istediği şekilde oluşturacak LuxBlend'e ihtiyaç var.

Fiziksel olarak gerçekçi bir render motoru aradığınızda Blender ile birlikte kullanım arayüzü sunanlar Yafaray, Indigo ve LuxRender olarak karşınıza çıkacaktır. POVRay bu render motorları listesine eklenebilir ancak Blender sahnelerini aktaran bir kullanıcı arayüzüne rastlamadım. Bu 4 adetlik listeye başka render motorları da eklenebilir ancak şimdilik 4 tane yeter de artar. Bunlardan LuxRender, Indigo ve POVRay fiziksel olarak birebir gerçekçi görüntüler oluşturmak için yola çıkmış projeler ve ürünler. Yafaray ise fiziksel gerçeklik elde etmek için kullanılamayacak algoritmalar da içeriyor. Örnek vermek gerekirse Direct Lightning ve Ambient Occlusion algoritmaları.

Aslına bakarsanız, fiziksel gerçekçi görüntü veya biraz daha az gerçekçi görüntü arasındaki farkı, çıplak göz ile baktığınızda, ne bu render motorlarının galerilerinde (Luxrender, Yafaray, Indigo), ne de Blender'ın galerisinde ayırt etmek pek kolay değil.

Hiç yorum yok: