10 Haziran 2009 Çarşamba

Inkscape için elinizin altında durması gereken kısayol tuşları

Tuvale yakınlaşmak ve uzaklaşmak için
En iyi yol CTRL basılı iken farenizin orta yol tuşunu kullanmaktır. Ayrıca yakınlaştırma görevini 1, 2, 3, 4, 5 ve 6 tuşlarından daha hızlı bir şekilde size sunan bir kısayol yok, kullanın onları.

Metin ve font kontrol panelini açmak için SHIFT+CTRL+T kombinasyonunu kullanabilirsiniz ancak ben fazla kullanmıyorum, çünkü Pardus üzerinde ne zaman bu pencereyi kapatsam Inkscape çöküyor.

Bir şekli büyükmek ve küçültmek olsun, ama simetrik olsun
Bir şeklin boyutunu değiştiriyorsanız ve büyüklüğü değişirken şeklin en boy oranı aynı kalsın istiyorsanız yapmanız gereken mutlaka CRTL ve SHIFT kontrol tuşlarını kullanmaktır. Ayrıca seçili bir nesnenin yalnızsa köşelerindeki değil yanlarında, üst ve altındaki okları çekerken SHIFT ve CTRL tuşlarına basarak nasıl etkileri olduğunu mutlaka kontrol edin ve bunları kullanın. Simetrik büyütme ve küçültme işinize yarayacaktır.

Bir şekli döndürmek (rotation)
Şekil seçili iken H (Hozizontal kelimesinden geliyor, horizon ufuk çizgisi demek. Benim hep oradan aklıma gelir)tuşuna basarsanı yatay eksende döner, yani aşağı yukarı, yukarı aşağı. V tuşuna basarsanız dikey eksende döner, sağ sol, sol sağ olur.


Bezier kalemi için F6'ya değil B tuşuna basabilirsiniz. Öğrendiğim de şaşırmıştım neden bu kısayol tuşunu kılavuzda öntanımlı tuş olarak yazmamışlar diye.

N ve S tuşlarını kullanırsanız benim şu ana kadar kullandığım F1 ve F2 tuşlarına kadar zahmet etmezsiniz, büyük kolaylık, deneyin göreceksiniz.

Mutlaka denemeniz gereken bir diğer kısayol tuşuda, evet yine işin içerisinde ctrl ve shift tuşları var, SHIFT+CTRL+> ve CTRL+<> kombinasyonu nesneleri size orantılı olarak büyütürken yardımcı olacak. Nesneleri orantılı bir şekilde büyütmeye ve küçültmeye yarıyor. Kesinlikle memnun kalacaksınız.

Hızlı dolgu mu istediniz?

Herhangi bir nesne seçili iken G veya X tuşlarına basarsanız istediğiniz hıza kavuşursunuz.

Sonuçta hepsi alışkanlık ancak fare ile oynarken bileğinizi çok zorluyorsanız biraz klavyeye ağırlık vermenizin zamanı gelmiştir, yukarıda yazdıklarımı okuyun ve kullanın.

Aslında yazının büyük kısmını şu bayanın sitesinden aşırdım, gerçi öncesinde sormuştum. Ancak çok gerekli olmadığını düşündüğüm kısayol tuşlarını çıkarıyorum. Sitesine gidip bakabilirsiniz, güzel öğreticiler var, özellikle başlangıç ve orta seviye için. Hayır aştıysanız zaten niye buraya kadar okudunuz.

Hiç yorum yok: