14 Haziran 2009 Pazar

Metinleri bir çerçeveye koymak

Inkscape ile metinleri farklı nesnelerin içerisine koyabilirsiniz. Metinler içerisine konduğu nesnenin şeklini alırlar. Elinize uzunca bir metin ve farklı şekiller alırsanız, mesela aşağıda resimde görünen yazı ve şekiller gibi, bir ton farklı etki elde edebilirsiniz.



Yukarıdaki resimde sol üst köşede görünen metni, resmin içerisindeki şekillerin içerisine koymak için önce metni seçiyorsunuz. Metni seçtikten sonra içerisine metni koyacağınız nesneyi seçmeniz gerekiyor. Bunun için metin seçili halde Shift tuşuna basıyorsunuz ve farenizin sol tuşu ile istediğiniz şekli seçiyorsunuz. İşlemi tamamlamak için Metin>Çerçeveye akıt/koy (flow) yolunu izliyor veya Alt+W kısayol tuşlarına basıyorsunuz.




Denemelere başlamadan önce eğer isterseniz şuradan üzerinde denemeler yaptığım svg belgesinin son haline ulaşabilirsiniz. Ben bütün şekillerin içerisine aynı metni koydum ve daha sonra harflerin büyüklükleri ile biraz oynadıktan sonra aşağıdaki görüntüyü elde ettim.




Nesnelerin dolgusunu kaldırdırdım.




Daha sonra nesnelerin darbelerini de kaldırdım.




Inkscape ile herhangi bir metin yazdığınızda metinler öntanımlı olarak sola yaslanmış olurlar. Nesnelerin içerisine koyduğum metinlerin merkeze hizaladım.






Sonrasında sağa hizaladım.







Sonrasında da iki yana hizaladım.






En son olarak ta metnin akış yönünü yatay değilde dikey olarak değiştirdim.






Ayrıca, nesneleri içerisine koyduğunuz şekilleri değiştirirseniz, içerisindeki metnin şeklinin değiştirdiğini görürsünüz. En yukarıdaki resimde görünen P harfi bir metin değil bir yol. P harfini içerisine metin koymadan önce bir yola çevirdim.

Metinleri içerisine koyduğunuz nesneleri silerseniz metinler şekillerini kaybederler, tek bir satır olarak tuval üzerinde kalırlar. Ancak metinlerin içerisine koyduğunuz şekli silmeden önce metni seçip, seçtiğiniz metni yola çevirirseniz, metni içerisinde tutan şekli silseniz bile artık yol haline gelmiş bu yazılar şekillerini korurlar.

Buraya kadar takip ettiğiniz için teşekkür ediyorum. Esenlikler diliyorum. :)